Drukke week - Reisverslag uit Brussel, België van Marieke Essenberg - WaarBenJij.nu Drukke week - Reisverslag uit Brussel, België van Marieke Essenberg - WaarBenJij.nu

Drukke week

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Februari 2013 | België, Brussel

In mijn vorige blog beschreef ik dat we een kansarmoede-organisatie gingen bezoeken.

Op woensdag zijn we daar heen geweest, eerst heel goed bekeken hoe we er heen moesten en hoe we moesten lopen (we wilden niet nog een keer verdwalen)

Daar aangekomen werden we vriendelijk ontvangen en mochten wij meelopen naar een ruimte. In deze ruimte hebben wij gehoord wat er die dag allemaal zou gaan gebeuren. Het was Thuistalendag. Dit is een dag waarop er aandacht wordt besteed aan de taal die je thuis spreekt. Nederlands, Frans, Turks, Arabisch het kwam allemaal aan bod.

Eerst kregen wij informatie over het de organisatie zelf en kregen wij materialen te zien die de organisatie allemaal heeft ontwikkeld. Ook waren hier veel opdrachten en spelletjes bij die je in de klas met de kinderen kan doen.
's Middags kwamen er kinderen uit verschillende jeugdhuizen naar de organisatie toe voor het spel. Het spel bestond uit allemaal kleine spelletjes die de kinderen in tweetallen moesten doen. Het duo mocht zelf een spel kiezen en daar naar toe gaan.
Ik stond bij de rode groep en had vier verschillende spelletjes. Het lastige was dat er ook kinderen bij waren die alleen maar Frans spraken, gelukkig waren de kinderen zo verdeeld dat er in elk duo een Nederlandse sprekend kind zat. De kinderen waren heel enthousiast en deden allemaal heel goed mee. Het duo met de meeste punten kreeg namelijk een prijs!
Het viel ons op dat deze groep alleen kinderen waren van andere culturen, ik heb met deze kinderen nog niet veel gewerkt en vond dit een grote uitdaging. Ik merk dat deze kinderen net iets meer aandacht en tijd nodig hebben, op een gegeven moment was bijna mijn geduld op omdat één jongen het spel niet snapte en begon te roepen en schreeuwen. Even rustig tot 10 tellen en weer door.

Donderdag kwam Rano op bezoek (vriend van Eva). Hij had al een hele rit achter de rug van vier uur. Dus hebben we 's avonds lekker gerelaxt en filmpjes gekeken. Ook had Rano Skip-Bo mee genomen, dus dat konden we ook spelen.

Vrijdag besloten we dat het maar eens tijd was om een stadswandeling te maken. Dus ik met goede moed mijn gympen(!) aan. Een stadswandeling van 6,4 km, van Manneke Pis naar Jeanneke Pis (zie foto's)
Eindelijk kunnen we zeggen dat we Brussel nu echt gezien hebben. We hebben halverwege nog wat gedronken in The Comic Cafe (3,20 voor een beetje cola... vet duur)
We hebben er uiteindelijk 2,5 uur over gedaan, en zijn we naar huis gegaan. In onze straat hebben we een soort Turkse pizza gehaald en die hebben we thuis opgegeten. 's Avonds weer een filmpje gekeken en Skip-Bo gedaan.

Zaterdag moest ik toch echt de stad in, op zoek naar een cadeautje voor mijn broertje. We besloten dat we ook Jeanneke Pis maar eens moesten bezoeken (daar hadden we vrijdag geen puf meer voor) (zie foto's)
Naast Jeanneke Pis zit een cafe dat heet Delirium, in dit cafe hebben ze 2400 soort bier. Ik had gevraagd om een zoet biertje maar kreeg een bitter biertje, ik heb hem maar wel opgedronken.
Wat wel een beetje dom was, dat we niets gegeten hadden voordat we bier gingen drinken.... En de biertjes waren 8,5%.... Dus hebben we maar snel bij de Subway een broodje gehaald ;)

's Avonds gingen de tortelduifjes gezellig uit eten en daarna nog wat drinken en was ik lekker home alone. Dus: Nick en Simon hard aan en lekker spelletjes spelen op de pc.

Zondag werd ik wakker en keek op de klok: 13:25!! Wow hebben wij even uitgeslapen! Hierna heeft Eva Rano weer op de trein naar huis gezet.

Nu staan de wasmachine en droger weer aan en gaan we straks maar eens koken. Morgen moeten we weer naar school van twee tot zes!

Morgen maar eens op zoek naar de stofzuiger, aangezien mama, Joris, Lisanne en Oma dinsdag komen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Mijn eerste reis

Vier maanden studeren in Brussel...

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2013

De allerlaatste!

14 Mei 2013

Weer een (late) update

27 Maart 2013

Er is weer veel gebeurd!

12 Maart 2013

Sneeuw!

28 Februari 2013

Lang geleden
Marieke

Daar gaan we dan 4 maanden studeren in Brussel!

Actief sinds 27 Jan. 2013
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 6796

Voorgaande reizen:

27 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

27 Januari 2013 - 31 Mei 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: